جزييات جديدي از هماهنگيهاي دولت عراق با رژيم ايران در قتل عام اول سپتامبر در اشرف

1184833_512413832179430_129700274_n
يورش مسلحانه به اشرف- شماره23
همچنانكه در اطلاعيه هاي پيشين آمده است قتل عام بزرگ ساكنان اشرف در روز 10شهريور(اول سپتامبر)، به دستور شخص خامنه اي و توسط نيروهاي تحت امر مالكي در هماهنگي كامل با نيروي تروريستي قدس صورت گرفت. مقاومت ايران ضمن افشاي جزئيات بيشتري از موضوع، خواهان تشكيل يك كميته حقيقت ياب بين المللي براي انجام تحقيقات بيطرف و همه جانبه در مورد اين جنايت بزرگ و محاكمه و مجازات عاملان آن است:
1.      طرح اين كشتار از مدتي پيش از سوي خامنه اي به نيروي قدس محول شده بود تا از طريق دولت عراق آن را به اجرا دربياورد. طبق طرح همه ساكنان اشرف بايد كشته يا به گروگان گرفته مي شدند. به دنبال بمباران شيميايي حومه دمشق و بالا گرفتن احتمال حمله نظامي آمريكا به سوريه، خامنه اي خواستار تسريع پروژه كشتار اشرف شد.
2.      قاسم سليماني، سركرده نيروي تروريستي قدس، در روز سه شنبه 5شهريور شتابزده به عراق رفت و خارج از ساعت اداري (ساعت1030 شب) به ديدار مالكي رفت. در اين ديدار مسأله حمله احتمالي آمريكا به سوريه و كشتار اشرف مورد بحث قرار گرفت. سليماني در اين ديدار كه فالح فياض، مشاور امنيت ملي مالكي، نيز حضور داشت در مورد زمانبندي حمله به اشرف با مالكي به توافق رسيد. به  اين ترتيب اقدامهاي عملي اين حمله كه مقدمات آن از قبل فراهم شده بود پس از سفر سليماني آغاز شد.
3.      به منظور آماده سازيهاي حمله، يك گروه از مأموران استخبارات از نخست وزيري عراق به سركردگي جنايتكاري به نام حيدر عذاب از مدتي پيش در اشرف مستقر شدند. او به خاطر شركت در دو قتل عام سالهاي 88 و 90 (2009 و 2011) در اشرف از سوي دادگاه اسپانيا احضار شده است. در روزهاي اخير براي تقويت اين تيم، احمد خضير جنايتكار ديگري كه او نيز در قتل عام هاي اشرف شركت داشته به اشرف منتقل شده است.
4.      از چند روز پيش يك اكيپ چهار نفره از استخبارات تحت نظر حيدر عذاب به شناسايي اطراف محلي كه مورد حمله قرار گرفت اشتغال داشتند. آنها به خصوص در ضلع شمالي اشرف، حد فاصل مسجد اشرف تا ميدان لاله در روي خاكريز مشرف به خيابان 100 به شناسايي مشغول بودند. اين افراد براي اينكه توسط ساكنان يا حتي ساير نيروهاي عراقي شناسايي نشوند از ماسك استفاده مي كردند. حمله اول سپتامبر از همين نقطه انجام شد.
5.      ساعت 12شنبه شب 9 شهريور ( حدود 6 ساعت قبل از حمله) سرلشكر جميل شمري، فرمانده پليس ديالي به اشرف رفت و در مقر پليس واكنش سريع مستقر شد. وي با سرهنگ نهاد فرمانده گردان مستقر در اشرف هماهنگي هاي لازم را براي شروع حمله انجام داد.
6.      از ساعت 1 بعد از نيمه شب نيروهاي مهاجم كه از بغداد به اشرف منتقل شده بودند، تحت نظارت سرلشكر جميل به پشت خاكريز شمالي خيابان100 منتقل شدند. اين نقل و انتقال با ماكزيمم مخفي كاري همراه بود تا اينكه طرح لو نرود.
7.      يگان عمل كننده از نيروي ويژه عملياتي موسوم به سوآت بودند و به سلاحهاي ويژه قبضه كوتاه مجهز بودند. علاوه بر اين، آنها به كلت 9 ميليمتري صدا خفه كن نيز مسلح بودند.آنها با خود دستبندهاي فلزي و تسمه يي به همراه داشتند. آنها جلادان به خوبي آموزش ديده بودند و براي اين عمليات آمادگيهايي زيادي كسب كرده بودند. در انفجار و ترور از نزديك تخصص داشتند.
8.      مهاجمان كه به خوبي از غيرمسلح بودن ساكنان مطلع بودند پس از ورود به محوطه به روي اكثر افرادي كه ديدند آتش گشودند و تير خلاص زدند. به برخي از افرد دستبند زدند و آنها را در يك محل جمع كردند و به طور جمعي به رگبار بستند و سپس تير خلاص زدند.
9.      نيروهاي مهاجم خرجهاي انفجاري فابريك پلاستيك همراه با تايمر و نارنجكهاي مختلف به همراه داشتند و بسياري از خودروها، كانتينرها و تانكرهاي اب و درهاي اتاقها را منفجر كردند. جنايتكاران به هنگام خروج از منطقه شمار زيادي از اتاقها و تعدادي بنگال و چند خودروي بالابر، چند تانكر سوخت و خودروي يخچالدار و 8خودروي لندكروز را منفجر كردند و به آتش كشيدند. مواد انفجاري در پاره يي از اتاقها و خودروها عمل نكرد و منفجر نشده باقي مانده است.
10.  دولت عراق به منظور زمينه سازي براي اين حمله جنايتكارانه، از سه هفته قبل آب و برق اشرف را قطع كرد. آنها در نظر داشتند  ساكنان را  مجبور كنند به‌خاطر صرفه جويي در آب و برق در يك منطقه كوچك جمع شوند تا طرح كشتار ساده تر شود اما به خاطر اعتراض گسترده جهاني مجبور به عقب نشيني شدند.
11.  اظهارات مقامات امنيتي عراقي و سپاه پاسداران و وزير اطلاعات ملايان، در روز يكشنبه و به دنبال اين كشتار خونين، هيچ ترديدي در نقش بالاترين مقامهاي دولت عراق و هماهنگي آنها با نيروي تروريستي قدس باقي نمي گذارد. شبكه تلويزيوني سي ان ان در روز 10شهريور (اول سپتامبر)  به نقل از «دو تن از مقامات وزارت كشور عراق» نوشت: «بعد از چندين دور شليك خمپاره، نيروهاي امنيتي به كمپ اشرف حمله كردند. اين مقامات گفتند در اين حمله تلفاتي بوده است ولي جزئيات بيشتري نمي‌توانند بدهند». رويتر نيز در همان روز به نقل از «دو منبع امنيتي عراقي» نوشت: «ارتش و نيروهاي مخصوص بر روي ساکنان آتش گشودند. رويتر افزود «اين منابع امنيتي «بر اين باورند که ساکنان مسلح نبودند».
12. خبرگزاري وزارت اطلاعات (مهر) در روز 10شهريور به نقل از وزير اطلاعات كه پس از جلسه دولت سخن مي گفت، نوشت: «این احتمال وجود دارد که در این مورد حاکمیت عراق ناگزیر شده است تا با تروریستهای ساکن در پادگان اشرف مقابله کند». سپاه پاسداران نيز در اطلاعيه خود نوشت: «فرزندان رشید مجاهدان شهیدِ عراقی با اقدامی انقلابی، انتقام تاریخی خود را از سازمان مجاهدين» گرفتند. خبرگزاري نيروي قدس(تسنيم) نوشت: «جريان مردمي فرزندان انتفاضه شعبانيه» حمله به اشرف را به عهده گرفت.
مقاومت ايران با توجه به حقايق فوق از دولت آمريكا و ملل متحد به ويژه شوراي امنيت مي‌خواهد تا يك كميته حقيقت ياب بين المللي تشكيل دهد تا به دور از دخالتهاي دولت عراق كه مجرم اصلي است، مسئولان اين جنايت بزرگ را شناسايي و در مقابل عدالت قرار دهد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
11 شهريور 1392(2 سپتامبر2013)

 

Leave a comment